Ergonomiczne stanowisko pracy

Długotrwałe siedzenie przy biurku, wykonywanie pracy w jednej pozycji, źle przygotowane stanowisko pracy, stres oraz zbyt mała ilość ruchu, to najpopularniejsze przyczyny coraz częstszych problemów z kręgosłupem.

Prawidłowa pozycja siedząca zależy od skupienia się na prawidłowej pozycji i od siły mięśni. Mocniejsze mięśnie łatwiej utrzymują prawidłową pozycję, zarówno siedzącą jak i stojącą. Silne mięśnie m.in. pleców pozwalają na wykonywanie wielu czynności, również domowych, a także uprawianie sportu.

Podczas pracy bardzo ważne jest robienie przerw, ale także wykorzystywanie sytuacji i miejsca pracy do odrobiny ruchu.

Oto kilka przykładów zmian, jakie można wprowadzić:

  • odbieraj telefon na stojąco,
  • korzystaj z toalety na innym piętrze,
  • chodź po schodach, omijaj windę,
  • wysiadaj na przedostatnim przystanku, a pozostał odległość pokonuj pieszo,
  • idź porozmawiać zamiast telefonować,
  • korzystaj z kosza na drugim końcu pokoju.

Statystycznie ok 70% wszystkich pracowników pracuje w pozycji siedzącej, ale tylko 1% stanowisk spełnia wszystkie wymogi ergonomicznego stanowiska pracy. Prezentacja zagadnień związanych z ergonomią (audyty, symulacje, instruktaże ćwiczeń), to jedna z licznych propozycji z zakresu Dni Zdrowia. Pamiętajmy, że lepiej zapobiegać, niż leczyć!

Zorganizuj Dni Zdrowia w swojej firmie

Skontaktuj się z nami

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on linkedin
Udostępnij w LinkedIn