IT wspiera rezultaty biznesowe

Raport Salesforce „2016 State of IT” to wyniki badań ponad 2200 firm z całego świata. Ukazuje współczesną rolę IT w biznesie: jak firmy o najlepszych, przeciętnych i słabszych rezultatach przechodzą transformację cyfrową. W co inwestują i chcą inwestować, by przetrwać na rynku, móc dalej się rozwijać i wdrażać innowacje.

Inspiracja dla zarządzających: IT wspiera rezultaty biznesowe

Najnowsze studium Salesforce nad współczesną rolą informatyki w rozwoju przedsiębiorstw pokazuje więc nie tylko najważniejsze trendy w IT, ale też różnice w podejściu do IT i priorytetach między tymi firmami, które radzą sobie na rynku świetnie, a tymi, które uzyskują słabsze wyniki. Dla osób zarządzających to ważny punkt odniesienia i źródło inspiracji.

Główne obserwacje zawarte w raporcie:

  • W obszarach, w których dotąd dominowały umiejętności twarde coraz większą rolę odgrywają nowe sposoby myślenia, w tym nowe kompetencje i miękkie umiejętności. Jedną z konsekwencji działania w dużej dynamice jest konieczność ciągłego rozwoju, szkolenie i doskonalenie zatrudnionych specjalistów.
  • Na pierwszym miejscu stawiana jest potrzeba mobilności – nie tylko w odniesieniu do przedstawicieli firmy i pracowników obsługujących klientów, ale również do pracowników wewnętrznych, menedżerów i kontrahentów.
  • Silną potrzebę migracji rozwiązań i procesów biznesowych do chmury nie należy utożsamiać z modą. Dla biznesu to właściwy sposób szybszego wdrażania innowacji, cięcia kosztów i wprowadzenia elastyczności w działaniach.
  • Menedżerowie stają się coraz bardziej otwarci na śledzenie trendów technologicznych i wykorzystywanie zupełnie nowych rozwiązań. Dotychczasowe rozwiązania przestają być dostatecznie dobre – firmy wskazują potrzebę wdrożenia nowych sposobów interakcji w biznesie jednocześnie na trzech poziomach: procesów wewnętrznych (pracownicy), sprzedaży, komunikacji z klientami i ich obsługi (rynek), partnerów biznesowych (kontrahenci, procesy biznesowe).

Rozwój aplikacji

Obecnie 79% firm na świecie rozwija i wdraża aplikacje dla swoich klientów, pracowników i partnerów biznesowych. Najczęściej (42%) są to aplikacje mające zwiększyć produktywność pracowników. Jedna trzecia (34%) aplikacji to rozwiązania klienckie – wspomagają sprzedaż, komunikację i obsługę. 25% – aplikacje wspierające współpracę z partnerami biznesowymi. Strategicznym celem dla IT jest utrzymanie dotychczasowych wewnętrznych zdolności operacyjnych (podtrzymanie procesów i działających rozwiązań). Coraz częściej jednak biznes zgłasza potrzeby wdrażania nowych aplikacji. W tym kontekście CIO koncentrują się przede wszystkim na:

  • rozwiązaniach zwiększających produktywność pracowników (55%).
  • zapewnieniu dostępności i przejrzystości gromadzonych przez firmę danych (47%),
  • automatyzacji, usprawnieniu, uelastycznieniu procesów biznesowych (42%).

Priorytety w inwestycjach

Ponad dwie trzecie (68%) szefów IT planuje zwiększyć wydatki na:

  • migrację w chmurę,
  • aplikacje mobilne,
  • bezpieczeństwo IT.

Nieco mniej niż dwie trzecie chce zwiększyć wydatki na:

  • aplikacje mobilne ukierunkowane na sprzedaż i obsługę klientów,
  • aplikacje zwiększające produktywność pracowników,
  • ogólnie – oprogramowanie dostępne jako usługa (SaaS).

Aż trzy czwarte menedżerów będzie w najbliższych latach zwiększać ogólne budżety IT. Niemal 90% rozwiązań opracowanych w najbliższych 12-18 miesiącach znajdzie się w kategorii aplikacji mobilnych. Firmy o ponadprzeciętnych rezultatach biznesowych planują znacznie więcej inwestować w rozwój aplikacji w porównaniu do reszty firm.

Zachęcamy do skorzystania z naszego wsparcia w zakresie IT. W naszej ofercie znajdziecie Państwo m.in.:

  • kompleksową obsługę IT,
  • oprogramowanie dedykowane,
  • oprogramowanie firm partnerskich,
  • projektowanie oraz budowa sieci i serwerowni,
  • monitoring CCTV.

Opracowanie raportu: www.salesforce.com

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on linkedin
Udostępnij w LinkedIn