Raport Salesforce „2016 State of IT” to wyniki badań ponad 2200 firm z całego świata. Ukazuje współczesną rolę IT w biznesie: jak firmy o najlepszych, przeciętnych i słabszych rezultatach przechodzą transformację cyfrową. W co inwestują i chcą inwestować, by przetrwać na rynku, móc dalej się rozwijać i wdrażać innowacje.
Inspiracja dla zarządzających: IT wspiera rezultaty biznesowe
Najnowsze studium Salesforce nad współczesną rolą informatyki w rozwoju przedsiębiorstw pokazuje więc nie tylko najważniejsze trendy w IT, ale też różnice w podejściu do IT i priorytetach między tymi firmami, które radzą sobie na rynku świetnie, a tymi, które uzyskują słabsze wyniki. Dla osób zarządzających to ważny punkt odniesienia i źródło inspiracji.
Główne obserwacje zawarte w raporcie:
- W obszarach, w których dotąd dominowały umiejętności twarde coraz większą rolę odgrywają nowe sposoby myślenia, w tym nowe kompetencje i miękkie umiejętności. Jedną z konsekwencji działania w dużej dynamice jest konieczność ciągłego rozwoju, szkolenie i doskonalenie zatrudnionych specjalistów.
- Na pierwszym miejscu stawiana jest potrzeba mobilności – nie tylko w odniesieniu do przedstawicieli firmy i pracowników obsługujących klientów, ale również do pracowników wewnętrznych, menedżerów i kontrahentów.
- Silną potrzebę migracji rozwiązań i procesów biznesowych do chmury nie należy utożsamiać z modą. Dla biznesu to właściwy sposób szybszego wdrażania innowacji, cięcia kosztów i wprowadzenia elastyczności w działaniach.
- Menedżerowie stają się coraz bardziej otwarci na śledzenie trendów technologicznych i wykorzystywanie zupełnie nowych rozwiązań. Dotychczasowe rozwiązania przestają być dostatecznie dobre – firmy wskazują potrzebę wdrożenia nowych sposobów interakcji w biznesie jednocześnie na trzech poziomach: procesów wewnętrznych (pracownicy), sprzedaży, komunikacji z klientami i ich obsługi (rynek), partnerów biznesowych (kontrahenci, procesy biznesowe).
Rozwój aplikacji
Obecnie 79% firm na świecie rozwija i wdraża aplikacje dla swoich klientów, pracowników i partnerów biznesowych. Najczęściej (42%) są to aplikacje mające zwiększyć produktywność pracowników. Jedna trzecia (34%) aplikacji to rozwiązania klienckie – wspomagają sprzedaż, komunikację i obsługę. 25% – aplikacje wspierające współpracę z partnerami biznesowymi. Strategicznym celem dla IT jest utrzymanie dotychczasowych wewnętrznych zdolności operacyjnych (podtrzymanie procesów i działających rozwiązań). Coraz częściej jednak biznes zgłasza potrzeby wdrażania nowych aplikacji. W tym kontekście CIO koncentrują się przede wszystkim na:
- rozwiązaniach zwiększających produktywność pracowników (55%).
- zapewnieniu dostępności i przejrzystości gromadzonych przez firmę danych (47%),
- automatyzacji, usprawnieniu, uelastycznieniu procesów biznesowych (42%).
Priorytety w inwestycjach
Ponad dwie trzecie (68%) szefów IT planuje zwiększyć wydatki na:
- migrację w chmurę,
- aplikacje mobilne,
- bezpieczeństwo IT.
Nieco mniej niż dwie trzecie chce zwiększyć wydatki na:
- aplikacje mobilne ukierunkowane na sprzedaż i obsługę klientów,
- aplikacje zwiększające produktywność pracowników,
- ogólnie – oprogramowanie dostępne jako usługa (SaaS).
Aż trzy czwarte menedżerów będzie w najbliższych latach zwiększać ogólne budżety IT. Niemal 90% rozwiązań opracowanych w najbliższych 12-18 miesiącach znajdzie się w kategorii aplikacji mobilnych. Firmy o ponadprzeciętnych rezultatach biznesowych planują znacznie więcej inwestować w rozwój aplikacji w porównaniu do reszty firm.
Zachęcamy do skorzystania z naszego wsparcia w zakresie IT. W naszej ofercie znajdziecie Państwo m.in.:
- kompleksową obsługę IT,
- oprogramowanie dedykowane,
- oprogramowanie firm partnerskich,
- projektowanie oraz budowa sieci i serwerowni,
- monitoring CCTV.
Opracowanie raportu: www.salesforce.com